Program konference
Délka prezentace
- Plenární sekce: 20 minut
- Sekce pocta Martinu Hamplovi: 15 minut
- Ostatní sekce: 10–12 minut
Prosíme všechny dodržovat časy, vyjadřujeme tím respekt a úctu k ostatním přednášejícím, resp. k případné diskusi.
---------------
Všechny včas zaslané požadavky jsou v níže uvedeném programu zakomponovány. Další změny a přesuny v programu po jeho zveřejnění již nejsou možné, organizační a vědecký výbor nemají na jeho přeskládání v období prázdnin a dovolených personální kapacity. Děkujeme za pochopení.
6. září 2022 (úterý)
10:00 – 12:00: Registrace účastníků | před aulou Právnické fakulty UP v Olomouci
---------------
13:00 – 13:30: Slavnostní zahájení | aula Právnické fakulty UP v Olomouci
---------------
13:30 – 14:30
Plenární sekce I (moderuje Korec) | aula Právnické fakulty UP v Olomouci
- Květoň: Role aktérů v regionálním rozvoji
- Hofierka: Nové nástroje geoinformatiky a diaľkového prieskumu Zeme pri modelovaní krajiny
---------------
14:45 – 15:45
Plenární sekce II (moderuje Blažek) | aula Právnické fakulty UP v Olomouci
- Klapka: Regionalizace: proměny národních tradic a mezinárodní relevance
- Frantál: Energie a geografie: aktuální problémy geografie energií a proč je čeští geografové (téměř) ignorují
---------------
16:00 – 18:00
Valné shromáždění ČGS | aula Právnické fakulty UP v Olomouci
---------------
18:30 – 19:00
Otevření posterové sekce (moderuje Smolová) | prostor před aulou Přírodovědecké fakulty UP v Olomouci
---------------
19:00 – 21:00
Neformální přátelské setkání | Přírodovědecká fakulta UP v Olomouci
7. září 2022 (středa)
8:30 – 10:00
Pocta Martinu Hamplovi I (moderuje Ira) | učebna 2.005 (PřF)
- Ouředníček: Hamplova škola sociální geografie: diferenciace a hierarchie
- Mulíček: Profesor Martin Hampl a (ne)uchopitelnost sídelních systémů
- Chromý, Šifta, Fialová, M., Prener: Formování regionů a identity územních komunit v kontextu proměn územní administrativy v Česku
- Marada, Komárek, Šimbera: Metropolitní polynodální jádra jako základ nové regionální organizace Česka
Přírodní a kulturní krajina I (moderuje Havlíček) | učebna 2.006 (PřF)
- Mackovčin: Archetypy krajiny, případová studie Hrubého Jeseníku
- Kevický: Ochránime našu krajinu aj bez Green Deal. Populistická radikálna pravica a enviromentalizmus v Česku a na Slovensku
- Skokanová, Zandlová: Budoucí krajina odrážející změnu klimatu a (nedostatek) adaptačních opatření - případové studie z České republiky
- Janoušek, Papaj, Mistr: Modelování optimálního využití orné půdy v Česku
- Dostál, Havlíček, Jedlička: Krajina moravsko-slovenského pomezí a konektivita pro volně žijící živočichy v projektu SaveGREEN
Percepce a behaviorální geografie (moderuje Horák) | učebna 3.003 (PřF)
- Šerý, Daňková: Jak může práce se symboly kulturně-historických regionů ovlivnit jejich identitu
- Brisudová, Klapka: Premenlivosť percepcie urbánneho prostredia – participatívne mapovanie s využitím mobilnej aplikácie Cin City
- Krumnikl, Červenka: Percepce dopravních řešení v urbánních prostorech
- Horák, Ivan, Marešová, Kukuliač, Kolodziej, Orlíková: Modelování dostupnosti a chodeckosti v městském prostředí pro seniory a jejich percepce
Vybraná témata geografie vzdělávání I (moderuje Jelen) | učebna 3.005 (PřF)
- Vávra: Koncept místa (place) v geografickém vzdělávání
- Trokšiar, Hanus, Havelková: Seznamování studentů s obecně-geografickou mapou neznámé oblasti
- Rubáš, Tomčíková: Vnímání místního regionu žáky českých a slovenských základních škol
- Madleňák, Gregorová: Aplikácia výsledkov Výskumu európskych hodnôt (EVS) v geografickej edukácii
- Jelen, Hána: Výuka politické geografie na středních školách - teorie a praxe
---------------
10:15 – 11:45
Pocta Martinu Hamplovi II (moderuje Matlovič) | učebna 2.005 (PřF)
- Blažek: Některé inspirace z myšlenek Martina Hampla
- Halás, Klapka, Tonev: Prostorové interakce a funkční regionalizace České republiky: vazba na tradiční výzkumy Martina Hampla
- Novotný: Co, jak a proč jsem si vzal od Martina Hampla? Komplexita, dynamika změn, měřítkovost, variabilita
- Korec, Rusnák: Prínos práce prof. Hampla pre slovenskú geografiu
Přírodní a kulturní krajina II (moderuje Kučera) | učebna 2.006 (PřF)
- Šantrůčková: Identifikace hodnot historické kulturní krajiny na příkladu Kutnohorska
- Létal, Hudec: Cisterscapes - Cisterciácké krajiny spojující Evropu - klášter Velehrad
- Švec, Štych, Laštovička: Open družicová data, proč je ještě (ve výuce) nepoužíváme?
- Kučera, Jančák, Boudný: Kontinuity a diskontinuity v krajině Českého středohoří
Mapy a GIS (moderuje Voženílek) | učebna 3.003 (PřF)
- Klsák: Představení Mapového a datového centra geografické sekce PřF UK
- Blažek: Biometrické testování aplikace webového GIS
- Popelka, Burian, Beitlova: Swipe versus Multiple View: eye-tracking hodnocení uživatelské interakce s mapou
- Stachoň, Šašinka, Popelka, Lacko: Mezikulturní rozdíly ve vizuálním vyhledávání na mapách
- Pánek, Voženílek: „Pocitové“ mapy – výhody a nevýhody
Vybraná témata geografie vzdělávání II (moderuje Hanus) | učebna 3.005 (PřF)
- Řezníčková, Marada, Hanus: Příprava učitelů na PřF UK: Konceptový přístup a jeho implementace metodou malých kroků
- Spurná, Hofmann: Příprava učitelů na PedF MU: Konceptový přístup jako cesta k učitelské způsobilosti
- Knecht, Hofmann, Svobodová: Konceptový přístup v geografickém vzdělávání a jeho přenos do praxe: ohledy a výhledy
- Duffek, Kuberská, Mentlík, Stacke, Vočadlová: Příprava učitelů zeměpisu (nejen na ZČU): tanec mezi mlýnskými kameny?
- Havelková, Hanus, Trahorsch: Role (mis)koncepcí budoucích učitelů v jejich učitelské přípravě: příklad výuky kartografie
---------------
11:45 – 13:00
Oběd | menza (mimo PřF)
---------------
13:00 – 14:30
Geografické myšlení a osobnosti české a slovenské geografie (moderuje Siwek) | učebna 2.005 (PřF)
- Matlovič, Matlovičová: Geographia est via vitae: antropogeograf Jiří Král na Univerzite Komenského v Bratislave
- Martínek: Geograf Viktor Dvorský
- Doboš, Šerý, Lichter: Dekonstrukce brněnského geografického myšlení
- Ira, Matlovič: Geografické myslenie v Česku a na Slovensku - úvahy o vývoji, diskontinuitách a súvislostiach vnímaných profesionálnymi geografmi
- Siwek: Vývoj mezinárodní pozice české a slovenské geografie na příkladu zapojení českých a slovenských geografů do aktivit Mezinárodní geografické unie (IGU)
Mobilita obyvatelstva a její vizualizace (moderuje L. Novotný) | učebna 2.006 (PřF)
- Gábor, Pregi, Novotný: Vizualizácia O-D tokov pomocou online mapovej aplikácie Flowmap.blue
- Šveda, Sládeková Madajová: Modelovanie impedancie vzdialenosti v intraurbánnom priestore Bratislavy s využitím lokalizačných údajov mobilnej siete
- Marada, Zévl, Petříček, Blažek: Meziměstská mobilita: eurytmické vztahy mezi třemi hlavními aglomeracemi Česka
- Macková: Transnacionální aspekty kvalifikované migrace
- Novotný, Pregi: Migrácia zdola nahor či z východu na západ? Slovensko na rozhraní monocentrického a bipolárneho regionálneho systému
Geopolitika, rozvojová pomoc, inkluze a lidská práva II (moderuje Gurňák) | učebna 3.003 (PřF)
- Volný: Aktéři náboženské soft power a jejich působení na společnost a stát
- Janská, Čermák, Drbohlav: Jakou roli hraje geografická vzdálenost v angažovanosti české diaspory a jejich vztahů s Českem? (příkladová studie USA/Kanada versus Německo/Rakousko).
- Hasman, Křížková: Prostorová integrace začleňování imigrantů: srovnávací analýza Sydney, Barcelony a Prahy
- Nováček, Bláha, Zajíčková: Hranice mezi Západem a Východem Evropy prostřednictvím mentálních map
- Šandor, Gurňák: Geografická analýza zahranično-politických vzťahov Ruskej federácie od začiatku agresie voči Ukrajine v r. 2014
Vybraná témata geografie vzdělávání III (moderuje Knecht) | učebna 3.005 (PřF)
- Mísařová, Mašterová, Svobodová, Švédová: GIT do škol: web pro podporu rozvoje geoinformačních dovedností ve výuce
- Bláha, Ptáček, Trahorsch, Olivová, Anděl, Matějček, Kučerová: Triptych nových didaktických pomůcek pro práci s mapou v rámci českého nižšího sekundárního vzdělávání
- Orság, Karvánková, Rypl: Aplikace konceptu STEAM v rozvoji zeměpisného myšlení na 2. stupni ZŠ
- Rubáš, Řezníčková: Koncept “sense of place“ v geografickém a environmentálním vzdělávání
- Štolcová, Hanus: Výukové strategie učitelů při rozvoji interpretace mapy u žáků druhého stupně základních škol v Česku
---------------
14:45 – 16:15
Vybraná témata urbánní geografie I (moderuje Ouředníček) | učebna 2.005 (PřF)
- Doležal, Šimáček: Participativní mapování území města Přerova jako příspěvek k jeho rozvoji
- Hána, Šel, Seidlová: Politické graffiti v politickém symbolickém prostoru Prahy
- Brabec: Jak Praha reaguje na současné klíčové sociodemografické výzvy
- Boltižiar, Ira: Post-socialist urban change and its spatial patterns - the case of Nitra
- Ouředníček: Pražská předměstí: historický vývoj a současná dynamika suburbánního rozvoje
Geografické způsoby chápání časové a prostorové jinakosti I (moderuje Osman) | učebna 2.006 (PřF)
- Stanček, Osman: Venčenie s rolničkou: princípy a príklady tvorby prostredia vhodného pre venčenie vodiacich psov v meste
- Pospíšilová, Porkertová: Vztah maskulinity a postižení v prostorové zkušenosti nevidomých mužů
- Doboš: Textury mediální komunikace pro mobilitu v urbánním prostředí u lidí se zrakovým znevýhodněním
- Rišová, Sládeková Madajová: Rodové rozdiely v percepcii bezpečia vo vzťahu k podmienkam pre chodcov (schodnosti)
- Šerý, Osman: Brněnská strategie přístupnosti: příklady dobré praxe
Geopolitika, rozvojová pomoc, inkluze a lidská práva I (moderuje J. Novotný) | učebna 3.003 (PřF)
- Vogt: Geografické aspekty lidských práv: universalismus vs. kulturní relativismus
- Fráně: Aktuální stav implementace Evropské politiky sousedství a diferenciace evropského sousedství
- Opršal, Nováková: Geografie rozvojové pomoci na subnacionální úrovni – možnosti a limity
- Dušková, Suchá, Harmáčková, Schlossarek, Harmáček, Milfordová Leventon: Role participativního výzkumu sociálně-ekologických vazeb ve zvyšování efektivity mezinárodní rozvojové spolupráce
- Novotný: Mezi národní tradicí a mezinárodní relevancí: některé zkušenosti ze snah o výzkum v rozvojových zemích
Vybraná témata geografie dopravy (moderuje Kraft) | učebna 3.005 (PřF)
- Kučera, Dobešová: Charakter změn v osobní a nákladní železniční dopravě v roce 2020 a 2021
- Michniak, Więckowski: Vývoj cezhraničnej dopravy v slovensko-poľskom pohraničí z hľadiska rozvoja cestovného ruchu a udržateľnosti
- Bárta: Horizontální vs vertikální dostupnost městské hromadné dopravy ve Zlíně
- Kraft, Mrkvička, Petříček, Blažek: Syntetický přístup k hodnocení rizikovosti úseků silniční sítě pro motocyklovou dopravu
---------------
16:30 – 18:00
Vybraná témata urbánní geografie II (moderuje Križan) | učebna 2.005 (PřF)
- Hýllová, Paszová, Slach: Periferizace a malá města. Jaká je role agency?
- Kebza: Změny v uspořádání hierarchie suburbánních sídel v Česku a Polsku
- Lískovec, Mulíček: Časoprostorová logika pragmatické cyklistiky
- Sýkora: Vývojová dynamika sociálního vyloučení a segregace v Česku 2015-2021
- Danielová, Križan: Kam pôjdeme flexiť? Mall junkies v bratislavských nákupných centrách
Geografické způsoby chápání časové a prostorové jinakosti II (moderuje Daněk) | učebna 2.006 (PřF)
- Osman, Doboš: Přístupnost mezi kartografií a korpografií: „Nemá to smysl, tam se chystá celková rekonstrukce“
- Kašparová: Odlišné vnímání časoprostoru aneb crip temporalita v praxi
- Kotýnková: Flexibilní práce: vyjednávání časo-prostorového uspořádání
- Rajčáková, Švecová: Aktívne starnutie v kontexte kvality života seniorov
- Daněk: Z fastfoodu na zahrádku: kultivace chuti v prostorech jídla
Kvantitativní metody, hranice a regiony (moderuje Šveda) | učebna 3.003 (PřF)
- Marek: Rekonstrukce průběhu česko-moravské zemské hranice a zmapování hraničních znaků pro účely jejich prohlášení za kulturní památku
- Bartůněk: Vizualizace změn administrativního členění: český a evropský kontext
- Šindelář: Intenzita česko-rakouské přeshraniční spolupráce v období pandemie covid-19
- Prener: Využití prostorové autokorelace při měření stability lokálních politických elit v Česku
- Šveda, Výbošťok, Sládeková Madajová: Funkčná regionalizácia Slovenska ako rámec pre optimalizáciu preneseného výkonu štátnej správy
Služby, cestovní ruch a proměny krajiny I (moderuje Vágner) | učebna 3.005 (PřF)
- Kučera, Fialová, Vágner, Kůsová, Tůmová, Štych: Společensky podmíněné proměny krajiny podél řeky Vltavy
- Lopuch: „Selfie problém": médiá a správanie návštevníkov na miestach temného cestovného ruchu
- Székely: Fenomén Camino de Compostela: od kresťanskej pútnickej cesty po post-sekulárny produkt cestovného ruchu
- Hronček, Gregorová: Historicko-geografická analýza parerg na starých mapách a ich využitie v cestovnom ruchu
- Krajňák, Vágner: Terorizování turistů terorismem: rámcová analýza procházkových rozhovorů z německého Mnichova
---------------
19:00 – 24:00
Společenský večer | Pevnost poznání (mimo PřF)
8. září 2022 (čtvrtek)
8:30 – 10:15
Diskusní panely | učebna 2.005 (PřF)
- Kde je geografie, co je geografie? (kulatý stůl, moderují: Daniel, Klapka)
- Publikačné stratégie českých a slovenských geografov (kulatý stůl, moderují: Halás, Hofierka)
Plánování, územní rozvoj a lidské zdroje (moderuje Perlín) | učebna 2.006 (PřF)
- Tolmáči, Tolmáči: Pozná empiricky slovenská mládež lepšie Slovensko alebo svet?
- Nestorová Dická, Jacková: The future of higher education in the context of a shrinking student population: demographic decline in Slovakia
- Malý: Územní a populační potenciál v plánovací praxi: dvě strany jedné mince?
- Klamár, Kozoň: Vývoj regionálnych disparít na Slovensku a v Česku v prvých dvoch decéniách 20. storočia
- Opravil: Globalizace: záleží na regionech? Jsou české regiony a obce připraveny na řešení nových (globálních) výzev?
- Perlín, Bednářová: Rozevírají se nůžky mezi regiony?
Služby, cestovní ruch a proměny krajiny II (moderuje Matlovičová) | učebna 3.005 (PřF)
- Fiedor, Frajer: Dopady zákazu kouření na provozovatele pohostinských zařízení v Olomouci
- Burda, Židová: Od Overtourismu k postcovidové rovnováze? - Dubrovník
- Nekolný: Profil návštěvníka zoo vzniklé po roce 1989 – případová studie Zoopark Zájezd
- Lněnička, Kolejka, Kozová: Management plán Lednicko-Valtickeho areálu jako nástroj strategického rozvoje památky UNESCO
- Lochman: Assessing tourism's global environmental impact of food
- Matlovičová, Mocák, Kostilníková, Demková: Synergia konceptov sharing economy, slow movement a pro-poor turizmu v podmienkach postpandemického a perivojnového rozvoja udržateľných foriem turizmu v meste Prešov
Vybraná témata geografie vzdělávání IV (moderuje Svatoňová) | Pevnost poznání (mimo PřF)
- Škodová, Gregorová, Balážovičová, Hollý: Potenciál virtuálnej a rozšírenej reality ako prostriedku na podporu učenia sa v geografii
- Hrabák, Zagata, Ratinger, Pecha, Vančurová: Potenciál digitálních technologií a jejich využívání v oblastech školství a zdravotnictví v kontextu pandemie covid-19
- Bernhäuserová, Havelková, Hanus: Limity využívání GIS ve výuce z pohledu českých učitelů a studentů učitelství
- Korvasová: Image geografie z pohledu žáků: Návrh a validace výzkumného nástroje
- Muzikant: Videostudie interakcí v terénní výuce: přehledová studie
- Koktavá, Svatoňová: Jak na zkoumání procesů čtení map?
---------------
10:30 – 12:15
Vybraná témata fyzické geografie a extrémní jevy (moderuje Janský) | učebna 2.005 (PřF)
- Dolák, Brázdil, Valášek, Chromá, Řezníčková, Büntgen, Dolák Klemešová: Časoprostorová variabilita hydrometeorologických extrémů a jejich socioekonomické dopady na Českomoravské vrchovině (1650–1880)
- Halásová: Oběti přívalových povodní na Moravě a ve Slezsku v 19. a 20. století
- Pastíriková, Hrbáček, Uxa, Láska: Variabilita teploty permafrostu na ostrove Jamesa Rossa (Antarktický polostrov) v období 2004-2020
- Novotný, Chrobak-Žuffová, Struś: Hodnotenie geodiverzity a identifikácia geoturistického potenciálu
geomorfologických celkov Západných Karpát
- Janský: 150 let od zhoubné povodně na Berounce a Střele: největší krátkodobá intenzita deště na území Česka a Střední Evropy
Průmysl, služby, energie (moderuje Šotkovský) | učebna 2.006 (PřF)
- Macků, Lysek: Politické preference českých obyvatel: co vypovídá volební chování o naší kvalitě života?
- Kokešová, Ženka, Šťastná: Lokální ekonomické vazby a regionální odolnost – případová studie firem zpracovatelského průmyslu ve středoevropském prostoru
- Šilhan, Binek, Svobodová, Šerý, Kunc, Stuchlík: Faktory lokalizace obchodů na venkově v Česku
- Kopp, Vogt, Bureš, Hejduk, Ježek, Roub, Marval: Geografické charakteristiky rozvojových ploch pro návrh koncepce hospodaření s dešťovou vodou
- Frantál, Frolova, Liñán-Chacón: Kdo, s kým a proč? Aktéři, opoziční strany a hlavní argumenty v lokálních konfliktech o využití krajiny pro výstavbu větrných elektráren.
- Šotkovský: Energetická bilance světa, výroba elektřiny a udržitelný rozvoj
Geografie zemědělství a udržitelnost (moderuje Kubeš) | učebna 3.003 (PřF)
- Herman, Řezník, Pavelka, Leitgeb, Klocová, Leitner, Štampach, Trojanová: Role geografických poznatků a geoinformačních technologií při snižování nežádoucích enviromentálních jevů v precizním zemědělství
- Kulla, Antušová: Chov ošípaných na Slovensku – vývojové trendy a priestorová diferenciácia
- Beranová, Šupčík: Agroklimatická charakteristika vinohradov vybranej časti Nitrianskej vinohradníckej oblasti vo vzťahu ku klimatickej zmene
- Šupčík, Beranová: Slnečné žiarenie ako ukazovateľ výberu potenciálnych plôch pre vinohrady
- Matečný: Využitie metód fyzickej geografie v precíznom poľnohospodárstve
- Kubeš: Geografie chmele – plochy, produkce a výnosy chmele podle chmelařských zemí a regionů 1990–2019
Workshop: Periferie v geografickém výzkumu / v rámci projektu TA ČR č. TL03000527 Vnitřní a vnější periferie v regionálním rozvoji Česka – od genetické determinance k územní kohezi (moderuje Jeřábek) | učebna 3.005 (PřF)
- Jeřábek, Wokoun: Představení projektu "Vnitřní a vnější periferie v regionálním rozvoji Česka – od genetické determinace k územní kohezi"
- Khendriche Trhlínová: Vybrané ekonomické aspekty periferních regionů
- Čechák: Mezikrajská spolupráce a rozvoj vnitřních periferií v České republice
- Stražovec: Periférie Slovenska: problematika ich dopravnej dostupnosti
- Zubriczký: Gemer - vnútorná periféria
- Jeřábek: Populační vývoj vnitřních a vnějších periferií Česka
---------------
12:15 – 12:45: Slavnostní zakončení kongresu | učebna 2.005 (PřF)
14:00 – 16:00
Exkurze
- Město Olomouc a rozvojové možnosti a plány | informace k exkurzi
Účastníci exkurze navštíví Magistrát města Olomouce, kde budou seznámeni s vývojem územního plánu Olomouce a specifikami historického a současného vývoje města. Součástí exkurze bude i diskuse nad plánovanými a problematickými architektonickými záměry.
Garanti exkurze: dr. Brus, doc. Burian
- Protipovodňová ochrana města Olomouce – 25 let od historických povodní v roce 1997 | informace k exkurzi
V úvodu exkurze proběhne seznámení s historickými povodněmi na Olomoucku a současným stavem protipovodňové ochrany města, následně budou navštíveny lokality s již realizovanými opatřeními.
Garantky exkurze: dr. Pavelková, doc. Smolová ve spolupráci s Mgr. Michalem Krejčím z Magistrátu města Olomouce
- Minipivovary na Olomoucku | informace k exkurzi
Úvodem budou účastníci exkurze seznámeni s přehledem současných minipivovarů působících jak v Olomouci, tak v jejím blízkém okolí. Součástí exkurze bude i prohlídka minipivovaru Chomout, který pivo vaří již od roku 2014 v místní části Chomoutov. Jedním z připravovaných speciálů, které budete moci ochutnat, je i pivo vařené pro Univerzitu Palackého - UP Ale.
Garanti exkurze: dr. Fiedor, dr. Šerý, Mgr. Kovařík
- Pevnost poznání | informace k exkurzi
Exkurze spojená s prohlídkou Pevnosti poznání. Jedná se o historicky unikátní stavbu, která v dobách Františka Josefa I. sloužila jako dělostřelecký sklad. V roce 2015 se z iniciativy Přírodovědecké fakulty UP v Olomouci proměnila v interaktivní muzeum vědy pro všechny věkové kategorie. Součástí exkurze je komentovaná prohlídka 4 expozicí a digitálního planetária.
Garantky exkurze: Mgr. Křištofová, Mgr. Květoňová, doc. Smolová
Posterová sekce | prostor před aulou Přírodovědecké fakulty UP v Olomouci
- Bárta: Horizontální vs vertikální dostupnost městské hromadné dopravy ve Zlíně
- Bendl, Marada, Havelková: Rozvoj geografického myšlení na středních školách pohledem vysokoškolských studentů učitelství geografie: předběžné výsledky výzkumu
- Bogľarský, Hofierka, Onačillová: Skúmanie vzťahu medzi teplotou povrchu krajiny a termálnymi vlastnosťami materiálov v meste
- Boltižiar, Ira: Post-socialist urban change and its spatial patterns - the case of Nitra
- Brus, Barvíř: Třetí dimenze Katedry geoinformatiky PřF v Olomouci
- Brus, Vondráková, Barvíř: Když mapy a modely mluví
- Bursa, Sýkora: Migrační trajektorie mladých dospělých v pražském zázemí
- Dolejš, Raška: Změny v krajinném pokryvu záplavových území: případová studie států Střední Evropy
- Doležal, Fiedor, Fňukal, Szczyrba, Šerý, Šimáček: Percepce rezidenčního prostředí v Přerově pohledem místních obyvatel
- Fňukal, Smolová: Učitelská geografie na Katedře geografie Přírodovědecké fakulty Univerzity Palackého v Olomouci
- Fučík, Marval, Hejduk, Zrostlík, Mašek: Regionální disproporce vodárenské infrastruktury v podmínkách ČR
- Gallay, Kaňuk, Ujlakiová, Šašak, Onačillová: Fúzia lidarových a hyperspektrálnych dát získaných bezpilotným leteckým systémom pre mapovanie listnatého lesa
- Havlíček, Dostál, Svoboda: Evidence přívozů v České republice s využitím starých topografických map
- Havlíček, Skokanová, Svoboda, Borovec: Vývoj vodohospodářských objektů na území České republiky v období 1763-1957
- Hejda, Boudný: Změna krajinného pokryvu po ukončení budního hospodářství v Krkonoších a Jeseníkách
- Horký: Microlearning v geografickém vzdělávání: přehledová studie
- Jirmus: Tepelný komfort dětských hřišť: Jsou olomoucká hřiště obyvatelná i v tropických dnech?
- Khendriche Trhlínová: Daňové příjmy obcí a měst v periferních regionech: od autonomie k územní spolupráci?
- Koníček, Félix da Rocha: Vizuálne porovnanie rozdielov v chápaní priestorovo-orientovanej infografiky
- Kovařík, Szczyrba: Česko-polská přeshraniční spolupráce v Euroregionu Beskydy pohledem českých starostů
- Kůsová, Tůmová, Fialová: Přehrady (nejen vltavské) a jejich přínosy a ztráty očima odborné veřejnosti
- Krogmann, Kramáreková, Petrikovičová, Grežo: Remeselné pivovary na Slovensku a ich potenciál pre rozvoj cestovného ruchu
- Křištofová, Smolová: Tady kdysi tekla řeka: Antropogenní ovlivnění údolní nivy na území města Olomouc
- Kučerová, Meyer, Dvořák, Šmíd, Svoboda, Zilcher, Rybová, Vostrý: Žádanost základních škol na českém venkově
- Madziková, Pasternák, Krokusová, Lörincová: Cyclotourism as an integrative element of the Slovak-Polish border region
- Martinát, Chodkowska-Miszczuk: Feedstock for farm-fed anaerobic digestion plants: External drivers, internal blocks and consequent land use conflicts
- Marval, Roub, Tomek, Hejduk, Bureš, Štich: Vývoj hydrologické situace v ČR z pohledu optimalizace hydroenergetického potenciálu pro vodní elektrárny s výkonem do 5 kW
- Mašterová: Situační analýza jako nástroj a přístup ke zkoumání GIS ve výuce
- Meyer: Názory vybraných aktérů k systému spádových obvodů základních škol v Česku
- Mísařová: Příklady využití informačních technologií v geografickém vzdělávání
- Némethová: Postavenie Nitrianskeho kraja v rastlinnej výrobe Slovenska po roku 2004
- Nezval, Bíl: Prostorová analýza střetů drážních vozidel a živočichů
- Nováková, Bogľarský, Fedor, Gallay: Využitie mobilných GIS aplikácií založených na Esri nástrojoch v geografickej praxi
- Novotná, Šimáček: Postoje studentů učitelství geografie k využívání GIT v jejich budoucí pedagogické praxi
- Oremusová, Nemčíková: Význam a prejavy mariánskeho kultu v Nitrianskom kraji
- Pavlíková, Pavlík, Divíšek, Nývlt, Matula: Microplastics in soils of Outer Hebrides, Scotland
- Polášek, Smolová: Antropogenní ovlivnění fluviálních procesů na příkladu vybraných sídel Vnějších Západních Karpat - případová studie Novojičínsko
- Popelka, Porti Suarez: Uživatelské hodnocení Covid dashboardů
- Preis, Dokoupil, Klika, Lešková, Lochmüller, Wiegand: Schengen internal border: perception of impact of the measure against Covid-19 in the Czech-Bavarian borderland
- Seidlová: Politika, procesy a percepce evropské integrace na regionální a lokální úrovni: případ polsko-ukrajinského pohraničí
- Simerská: Geografie: moderní výuka 21. století? Jedině se snímky DPZ!
- Sládek, Barabas: Hodnotenie diverzity krajiny východnej časti Kozích chrbtov a priľahlého okolia
- Smolová, Szczyrba, Křištofová: Zaniklá lázeňská místa na česko-polském pohraničí
- Smolová, Szczyrba, Křištofová: Lázeňství na česko-polském pohraničí
- Svobodová: Vězeňské regiony: stigma nebo benefit?
- Šagát, Rusinko: Comparison of digital elevation models considering explanatory power of derived topographic variables entering generalized additive models of deforestation
- Trahorsch, Meyer, Matějček: Výuka místopisných pojmů a použití obrysových map v sekundárním vzdělávání: výsledky akčního výzkumu
- Trahorsch, Bláha, Mlýnek: Dětská pojetí pouští u žáků nižší sekundární školy v prostorových souvislostech
- Trembošová: Špecifiká vybraných dimenzií objektívnej chudoby: Prípadová štúdia okresov južného Slovenska
- Ujlakiová, Tokarčík: Modelovanie povodňových udalostí v lokalite Domica za použitia dát s vysokým rozlíšením
- Vojtek, Janizadeh, Vojteková: Potenciál pre riečne povodne na úrovni obcí Slovenska
- Vojtek, Vilinová, Repaská, Vojteková: Zraniteľnosť obcí Slovenska voči riečnym povodniam
- Zajíček, Hejduk, Fučík, Marval: Kategorizace zemědělské krajiny z hlediska ohroženosti plošnými podpovrchovými zdroji odtoku a znečištění vod